Kennis beheren en behouden?

Efficiënt inzetten op kennisbeheer of knowledge management begint niet bij een tool om kennis te centraliseren. Ook niet bij een paar losse trainingen. Wel bij het bepalen van een strategie.

Als kennispartner van vele bedrijven helpen we bij het ontwikkelen van een kennis- en leerstrategie, en het vastleggen van processen en rollen voor kennisbeheer. Idealiter reeds vóór je een tool in huis haalt.

We werken systeemonafhankelijk. Zo brengen we het ideale knowledge database model voor je bedrijf in kaart én we vullen het met de kennis die aanwezig is in je bedrijf.

Concreet is kennisbeheer of knowledge management:

  • Een databank van leerobjecten (knowledge ‘nuggets’)
  • Soorten: presentatie – simulatie – bijlage – ‘how-to’ – faq – gids – …
  • Al dan niet verrijkt als e-learning
  • Gebundeld in verschillende collecties (één nugget met verschillende voorkomens)
  • Gepubliceerd via een portaal:
    • ‘Zichtbare’ inhoud in functie van individu/type gebruiker en vestiging (LDAP)
    • Vrij of gestuurd perspectief in functie van rol en taal
    • Met zoekfunctie op kernwoord(en)
    • Al dan niet geïntegreerd in een ‘Learning Management System’ (LMS)

“Kennis gestructureerd borgen is het risico van de knowledge guru spreiden.”

Ons aanbod:

Knowledge management (KM): ontwikkelen en uitvoeren van strategie en roadmap

Performance support (PS): ondersteuning eindgebruikers ‘in the moment of the need’

Learning consultancy en contentcreatie voor de aanwezige e-learning tools