Performance support: anders leren en werken

Global Services Performance support: anders leren en werken

Tijdens klassikale trainingen en e-learning krijg je veel informatie te verwerken. Studies tonen aan dat niet alles even lang blijft hangen. Logisch, maar wat dan on the job? Wat als waardevolle informatie van de opleiding verloren gaat? Performance support biedt de oplossing.

Wat en waarom performance support?

Performance support is een slim een waardevol concept, ondersteunt door slimme technologie. Het gaat erom de juiste informatie bij je medewerkers te krijgen, op het juiste moment. Precies als ze het nodig hebben, in de context van hun werk. Ze roepen de informatie op, telkens ze die nodig hebben. En na verloop van tijd zullen ze merken dat ze de betreffende taken of velden ook zonder hulp kunnen uitvoeren of invullen.

Performance support is vaak erg gedreven door vaardigheden, op het kunnen toepassen van kennis. Je integreert het concept best in de algemene leerstrategie.

Performance support nodig?

Performance support (PS) is onderdeel van een knowledge management (KM) traject. Eindgebruikers kunnen dankzij performance support rekenen op ondersteuning in the moment of the need. Ze vinden de hulp en documentatie die ze nodig hebben on the job, op de werkvloer, aan hun computer. Een helpfunctie die eenvoudig op te roepen is, indien beschikbaar.

Ons voorstel voor KM/PS-projectvoering:

  • Kennis- en leerstrategie ontwikkelen
  • Ruim draagvlak creëren op lange termijn = bedrijfskeuze
  • Multidisciplinair: HR / IT / Management / Expert / Eindgebruiker / Support
  • Toepassingsgebied bepalen
  • Implementatieplan opstellen:
    • Noden modelleren: competentie- & opleidingsplanner, trainingscataloog, rol en competentie mapping
    • Platform kiezen
    • Kennis ontwikkelen, borgen en structureren > performance support
  • Proof of concept

We komen graag langs om de mogelijkheden voor je bedrijf vrijblijvend te bespreken.


Back to all newsitems